Cambridge dieet

Cambridge dieet

Cambridge dieet: Review + voordelen en nadelen van het dieet!

Wil je afvallen en ben je van plan dit te gaan doen met Cambridge Weight Plan, dan zit je hier goed.

In dit artikel lees je namelijk alles over hoe het dieet werkt, maar ook hoeveel je ermee kan afvallen.

Ben je benieuwd wat
title="Voordat je begint kun je beter kijken of het Cambridge dieet iets voor jou is">het Cambridge

dieet iets voor jou is?
Hieronder vind je alle informatie die je nodig hebt. Handig voor iedereen

die er meer over wil weten.





Hoe ga je afvallen met het Cambridge dieet?



Het klinkt heel simpel, maar met dit dieet ligt met name de nadruk op minder calorieën eten. Dat

houdt in dat je automatisch vet gaat verbranden. Want bij minder calorieën die jouw lichaam

binnekomen, ga je energie putten uit andere bronnen. In dit geval opgeslagen vetreserves.





De filosofie is minder en eiwitrijker eten



Door de combinatie van minder eten maar wel meer eiwitten moet je snel vet gaan verbranden. Met

meer eiwitten in je voeding ga je inderdaad sneller afvallen. Waar we ons meer zorgen over maken is

de lage hoeveelheid calorieën. Dit blijkt toch niet zo goed te werken als het Cambridge dieet doet

voorkomen. Te weinig eten kan namelijk ook tegenstrijdig werken, maar er ook voor zorgen dat je

naast vet ook spiermassa gaat verbranden. Klik hier als je meer wilt weten over de werkzaamheid van

het dieet.





De producten van Cambridge helpen je verder



Toch moet je met de samengestelde producten snel kunnen afvallen. Er bestaat een ruim pakket aan

shakes, drankjes, papjes, maaltijden, repen die je direct kunt gebruiken. Of het een gezonde manier

van afvallen is? Hierover zijn de meningen verdeeld.





Cambridge weight plan 500 en 800



Je begint met het dieet door te kiezen voor het Cambridge 500 of 800 plan. Ze zijn niet zo

verschillend van elkaar, alleen dat je met de 800 iets meer mag eten. Het is een extra variant voor

mensen die het niet uithouden om de 500 variant te volgen. Hiermee mag je namelijk 500 calorieën

eten per dag. Voor veel gebruikers is dit niet makkelijk vol te houden.





Wat zijn de ervaringen?



Heel wisselend. Er zijn een aantal mensen die er goed mee afvallen, maar de meerderheid heeft toch

wel aanmerkingen op het dieet. Dit heeft dan met name te maken met het moeilijk op gewicht

kunnen blijven na het dieet. Een jojo effect zorgt er vaak weer voor dat mensen snel aankomen. Dat

komt omdat je tijdens het dieet zo weinig eet, dat dit effect in veel gevallen na het afvallen toch

toeslaat.





Voordelen van het Cambridge dieet




• Afvallen tot wel 2 kilo per week, mits je jezelf streng houdt aan de richtlijnen van het dieet


• Producten kun je zo kopen en is afgepast, ook lekker handig voor onderweg


• Je ziet snel resultaat, meestal binnen 1 tot 2 weken


• De producten zijn verkrijgbaar in verschillende smaken





Nadelen van het Cambridge dieet





• Erg moeilijk vol te houden door het lage aantal calorieën die je mag eten (dit is namelijk nog geen

500 calorieën per dag)


• De kans op een jojo effect na het dieet is groot


• De producten van het Cambridge dieet zijn duur, je portemonnee gaat ook afvallen


• Het is niet gezond omdat je veel voedingstoffen mist die je lichaam wel nodig heeft





Kun je er ook bij sporten voor nog sneller resultaat?



Je kan tijdens het dieet (gezien het lage aantal calorieën per dag) beter niet gaan sporten.





Is het Cambridge dieet een eiwitdieet?



Ja en nee. Het hanteert een basis van meer eiwitten, maar er ontbreekt teveel om het een echt

volwaardig eiwitdieet te noemen. Wij zouden het dan ook niet zo bestempelen. Het Cambridge dieet

is meer een crashdieet. Dit omdat de focus ligt op het eten van zeer weinig calorieën. Met het doel

hier in korte tijd snel mee af te vallen.





Waar kun je het kopen of bestellen?



Het Cambridge dieet kun je via een consulent of online bestellen. Dit kan gepaard gaan met een

intake gesprek. Zit je hier niet op te wachten, dan kan je er natuurlijk ook gewoon zelf mee starten.